Strona główna
co nowego katalog DMC produkty creative world inspiracje klub kontakt
   
 
 
 
 


Ponad 250 lat temu, w 1746 roku sztuka i biznes połączyły ręce, wtedy to 23 letni artysta Jean-Henri DOLLFUS założył spółkę wspólnie z równie młodymi przedsiębiorcami Jean-Jacques SCHMALZER i Samuelem KOCHLIN. Dzięki wiedzy o trendach w modzie, malowaniu na tkaninach i talentowi Jean-Henriego, jako pierwsi na rynku utworzyli manufakturę ręcznie malowanych Indiańskich znaków w Europie.





Przez wiele lat firma zajmowała się jedynie malowaniem na tkaninach i była prowadzona szczęśliwie przez dwóch braci Jean-Henriego i Jeana DOLLFUSów

Na długo przed nadejściem globalizacji i gwaru dzisiejszego świata, ci panowie mieli międzynarodową wizję swojej firmy, eksportującej tkaniny do wszystkich części świata.

 
 
  Pod koniec XVIII wieku bratanek Jean-Henriego DOLLFUS, Daniel DOLLFUS przejął ster firmy. Wiosną 1800 roku poślubił Anne-Marie MIEG i dołączył jej nazwisko, jak to było w zwyczaju w tych dniach, do swojego. Tego samego roku zmienił znak firmy na DOLLFUS-MIEG & Compagnie, czyli D.M.C.
 
 

Podczas kończenia studiów w Leeds, w Angli, młody Dollfus odkrył wynalazek chemika JOHNa MERCERa - "merceryzację" - czyli proces w którym bawełna przechodząc przez sodę kaustyczną modyfikuje się nabierając siły, długowieczności i jedwabistego blasku.

 


Również w XIX wieku DMC umocniło silne więzi ze słynną hafciarką Therese de DILLMONT. Przyjaźń między tą utalentowaną kobietą i Jean DOLLFUS-MIEG, sprawiła ze przeprowadziła się ona do Dornach, miasta blisko Miluzy, gdzie założyła własną szkołę haftu w bliskiej współpracy z DMC. 

Wielkim sukcesem Teresy było stworzenie książki pod tytułem "Encyclopedia of Ladies' Handicrafts", którą opublikowano w 1886 roku i przetłumaczono na siedemnaście języków.

 
 
 


Obie wojny światowe spowolniły produkcję i w 1961 firma połączyła się z firmą THIRIEZ & CARTIER BRESSON. Nowa firma zachowała nazwę marki DMC, a z logo firmy THIRIEZ & CARTIER BRESSON przejęła słynną już końską główkę.

 

Dziś Grupa DMC pozostaje międzynarodową organizacją produkującą nici dla ludzi i przemysłu oraz produkty powiązane z włókiennictwem. Firma związana z jakością i kreatywnością pozostaje tak silna jak w XVIII wieku, a motto rodziny Dollfus pozostaje aktualne do dziś:

"Z jednej cieniutkiej nitki, rodzi się arcydzieło"